דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דלתות פנים 

מאת    [ 30/04/2009 ]

מילים במאמר: 521   [ נצפה 2367 פעמים ]

דלתות פנים

 

דלתות פנים של הבית הם התוכן של הבית. דלתות פנים בסגנון של דלתות מעוצבות  מזכירות את תוכנו העיקרי של הסקר היסודי שערך החוקר מינצברג, מינצברג ערך ניתוח שיטתי של בעיות התכנון . להלן מספר דוגמאות: התהליך קוטל. ‏מינצברג שמר את מיטב העקיצות שלו לחוקר מריאן ילינק, שבשלהי שנות השבעים אימץ אל חיקו את מערכת היעדים, הטקטיקות והאסטרטגיות של חברת טקסס אינסטרומנטס .לימים, תוארה מערכת זו על ידי אחד ממנהלי החברה כ"בית חרושת לנייר שאינו מאפשר כלל להגיב על כל מה שמתנועע במהירות". באמונתו של ילינק שאפשר "למסד את החדשנות", רואה החוקר מינצברג הצגה אחרונה של מחזה שהוצג במשך זמן רב. המהפכה שחולל חלוץ מחקרי הזמן והתנועה פרדריק טיילור בבתי החרושת, חזרה על עצמה בשיא המדרג, והיא אינה שונה ביסודה. הפיכתה של קביעת האסטרטגיה למעשה מכני שניתן לשפרו, כמו השאיפה של טיילור להגיע לדרך האידיאלית לשנע פחם באתים, הייתה מוטעית מיסודה. ‏המתכננים שניסו לנהוג כך זרעו את זרעי ההרס העצמי שלהם. דיבוק של השליטה המשתקף בדפוסי התכנון, כתב ג''יימס וורת''י, צומח מתוך הכישלון להכיר בערכה של הספונטאניות או להעריך אותו.

 

נתונים יבשים הם כמו דלתות  פנים, נתונים יבשים לכאורה. אין זה מפתיע שקנאי התהליך מתייחסים בצורה לא רציונאלית גם לנתונים יבשים. אולם מינצברג חושף את הבטן הרכה של הנתונים היבשים, מה שמכונה בפיו הנחת הכימות הגורלית כמעט של התכנון האסטרטגי. ‏הדגש המושם במערכות התכנון דלתות פנים על נתונים יבשים ועל עובדות, מוביל אל ההנחה הכוזבת של מדידת מה שניתן למדידה בתחום דלתות פנים וכן בתחומים אחרים. התוצאות הן תוצאות מגבילות בתחום היצירתיות של דלתות פנים, במקרה הטוב. מינצברג מצא, למשל, שמתכננים בתחום דלתות פנים כבתחומים אחרים מגלים נטייה מובהקת להעדיף אסטרטגיות של הובלה בעלויות המדגישות יעילות תפעול פנימי, דבר מדיד בדרך כלל, על פני אסטרטגיות של הובלה במוצרים, אסטרטגיות המדגישות עיצוב חדשני או איכות גבוהה, שאינן כל כך מדידות.

 

‏בצורה כוללת יותר, טוען מינצברג, דגש מתמיד ‏על המדיד ועל מהות פיתוח דלתות פנים משמעו דחייה של הרעשים, הרכילות וההתרשמויות האקראיים כגורמים שאינם שייכים לעניין, בשעה שהם דווקא חיוניים להסתגלות לסביבה סוערת. הוא מצטט מתוך הסכמה את דבריו של ריצ''רד נוישטט, המומחה מהרוורד ששימש יועץ לכמה וכמה נשיאים שאמר כי "לא המידע הכללי הוא המסייע לנשיא, לא הסקרים ולא המזיגות הנוחות, אלא אוסף של פרטים מוחשיים, שכאשר מצרפים אותם יחדיו, הם מפיצים אור על צדן האפל של הסוגיות". ‏והחוקר מינצברג מסכם כך כי: "מידע יבש מוגבל לעתים קרובות בהיקפו, חסר עושר, ולעתים קרובות אין הוא מצליח להקיף גורמים לא כלכליים ולא כמותיים חשובים. חלק גדול מהמידע היבש מרוכז מכדי להשתמש בו בתכליתיות בקביעת אסטרטגיה. חלק גדול מהמידע היבש מגיע מאוחר מכדי להשתמש בו בקביעת אסטרטגיה. לבסוף, מידע יבש בכמות מפתיעה הוא מידע לא אמין והופך לחוכא ואטלולא את הנטייה שלנו להניח שכל מה שבא לידי ביטוי במספרים חייב להיות בהכרח מדויק.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב